معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز؛
بهبود شاخص مراقبت های پرستاری، با نیازسنجی و برنامه ریزی برای ارتقای دانش و توانمندی پرستاران
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در حاشیه برگزاری آزمون مهارت های بالینی سرپرست پرستاری و سرپرستاران مراکز آموزشی درمانی شیراز، بهبود شاخص مراقبت های پرستاری را نیازمند نیازسنجی، آموزش مداوم و ارتقای سطح دانش و توانمندی علمی و عملی پرستاران عنوان کرد.
به گزارش روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «مهرداد شریفی» با قدردانی از تلاش های شبانه روزی مجموعه های مدیریتی و کارکنان پرستاری بیمارستان ها و مراکز آموزشی درمانی گفت: آموزش مدیران میانی گروه پرستاری و ارزیابی اثربخشی آموزش ها، از برنامه های مهم آموزشی مدیریت پرستاری دانشگاه محسوب می شود.
او افزود: با تکیه بر نتایج این آزمون و شناسایی نقاط ضعف و قوت، برنامه ریزی های لازم برای تداوم آموزش ها در مراکز درمانی تدوین می شود.
حضور بیش از 400 سرپرست پرستاری و سرپرستار مراکز آموزشی درمانی شیراز در آزمون مهارت های بالینی
در ادامه مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این باره گفت: این آزمون طی دو روز و با حضور بیش از 400 سوپروایزر(سرپرست پرستاری) و سرپرستار مراکز آموزشی درمانی شیراز به صورت الکترونیک، از طریق سامانه برگزاری آزمون برخط دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار می شود.
«راضیه راسخ» با اشاره به بازنگری در روند ارایه آموزش های گروه پرستاری و رویکرد جدید این مدیریت در ارایه آموزش های بالینی افزود: در گام نخست و در راستای پایش وضعیت علمی و عملی گروه پرستاری، چهارصد مدیر میانی پرستاری از نظر علمی و عملی ارزیابی شده و پس از تحلیل نتایج، نیازهای آموزشی شرکت کنندگان مشخص و بر آن اساس برنامه ریزی آموزشی صورت می گیرد.
او با تاکید بر اینکه انتصاب پرستاران در مسوولیت های مدیریتی در بیمارستان ها بر اساس توانمندی علمی و عملی پرستاران انجام می شود، ادامه داد: در گام های بعدی، برنامه ریزی لازم برای تمامی کارکنان گروه پرستاری در خصوص طی کردن این آزمون ها و آموزش ها در دستور کار مدیریت پرستاری دانشگاه قرار دارد.
مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه در گام بعدی آزمون های علمی تخصصی در بخش های بیمارستانی برگزار می شود، اضافه کرد: با تشکیل کارگروه تخصصی آموزشی، محورهای آزمون در قالب کتابچه مهارت های بالینی پرستاری تدوین و در اختیار افراد قرار گرفته است.
سوپروایزر و سرپرستاران مراکز آموزشی درمانی شیراز نیز پیش از شروع این آزمون در دیدار با معاون درمان و مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز به بیان دیدگاه ها و نظرات خود در خصوص نحوه برنامه ریزی و ارایه آموزش های بالینی پرداختند./خسروجردی
پایان خبر
نظر دهید